20 juni, Durmitor N.P.

20 juni 2019 - Durmitor National Park, Montenegro

Jeeeej! Vandaag de bergen in!!!
Na een goede nacht met af en toe wat getouwtrek voor de deken en een goed ontbijt zijn we op pad gegaan.

Even langs de supermarkt voor de lunch, want 2x zo'n groot bord eten vonden we toch wel veel.
Complete chaos in die veel te warme onoverzichtelijke supermarkt. Overal mensen druk aan de praat, de radio keihard.
De boodschappen heb ik voor Jeroen gelaten en ik ben buiten gaan zitten wachten tot de zwarte vlekjes voor m'n ogen weg trokken 😅
2 volle tassen, voor wel 7 hele euro's! Da's lekker boodschappen doen!
En we zijn blij want ze eten hier gewoon ook lekker veel brood. Dus broodjes kaas voor lunch. (Je blijft toch Nederlander he😉)

Het Durmitor Nationaal Park ligt hier echt om de hoek. Een minuut of 10 rijden.
De eerste stop was Black Lake. Zo mooi! Groen blauw water omringd door bergen, waar op de toppen nog wat sneeuw lag!

We hadden de routes eens bekeken en de rode en zwarte waren klim routes, die vielen alvast af😉
We zijn maar gewoon lekker rond het meer gegaan. Door de bossen, perfecte temperatuur en af en toe alsnog een stukje steil omhoog.

Lekker op een bankje onze 5* lunch gegeten en weer in de auto gestapt om een stuk van de Panoramic Roads te rijden.

Bij het hotel adviseerden ze die vooral te doen met de jeeptour van 90 euro p.p. want het was wel echt een gevaarlijke weg.
Onderweg kwamen we de jeep van het hotel tegen, dus je snapt wel hoe gevaarlijk die weg echt was 😉

Gewoon een mooie bergweg waar je soms even een stukje opzij moet voor een tegenligger of even moet wachten tot de schapen en koeien overgestoken zijn. Prima zelf te rijden!!!
Halverwege nog even gekeken of we niet rond konden rijden terug naar het hotel, maar dat was best nog een flink stuk en met de flitsen en donders boven de bergtoppen en best al wat regen, vonden we het niet zo handig om in het donker over een dan wél gevaarlijke weg te moeten.

Lekker terug gedraaid en uitgezocht waar we morgen op af mogen.
Tot nu toe zouden wij het zeker aanraden!!!

20190620_113113IMG-20190620-WA0021IMG-20190620-WA0017IMG-20190620-WA0019IMG-20190620-WA0015

1. Rina:
    21 juni 2019