2 juli Dubrovnik

2 juli 2019 - Dubrovnik, Kroatië

Nou daar gingen we hoor!!! Koffers ingepakt,  uitgecheckt en op naar de volgende en laatste stop, laatste land ook trouwens.

2,5 uur rijden langs de kust, je kunt een slechter uitzicht hebben hoor!

Rondom Budva nog best even druk maar toen we eenmaal konden rijden ging het weer vanzelf. Weinig haarspeldbochten enzo deze keer.

Wel een veerboot, dus helemaal saai was het niet. Voor Jeroen de 1e keer, voor mij de 2e nadat ik ooit eens bedacht had binnendoor van Amsterdam naar Tilburg te rijden🤔😅

Maar goed, ook dat ging vanzelf. De grens duurde ietsje langer dan de vorige keren en toen we aankwamen bij het hokje snapten we waarom....zulke zure mensen kom je maar weinig tegen😂 maar wij met onze lieve smoeltjes mochten gelukkig zonder gedoe snel door.

Vanaf het vliegveld was het weer bekende weg, alleen moesten we nu een stukje verder. Voordeel was wel dat we wisten dat er maar genoeg restaurantjes zaten om even te lunchen.

Uiteindelijk aangekomen in het smalste en drukste straatje wat je kunt bedenken en daar stond Ivana al op ons te wachten. Super leuk en gezellig mens die voor ons een parkeerplaats geregeld had bij een privé huis in een soort carport die met een hek dicht kon. Helemaal fantastisch want in Dubrovnik kun je zomaar een dag rondjes rijden zonder je auto kwijt te kunnen.

Nou goed, Jeroen als een echte Verstappen die auto geparkeerd en wij met koffers en al in 35 graden maar liefst 40 treden omhoog 🙈 nou ja, Jeroen en Ivana dan...Ik vond het al voldoende dat ik heel boven kwam😂

Super leuk appartementje met een leuk binnenplaatsje.  Nadat we alle uitleg gehad hadden en een beetje waren bijgekomen van de trappen, zijn we naar beneden gelopen naar de haven. Jawel, een traptredeof 150. Maar naar beneden ging prima, terug naar boven kon je ons letterlijk op dweilen.

Wij zouden wij niet zijn als we niet een stukje gingen lopen, langs het haventje, straatje door en dan kwamen we bij een strandje. Klinkt best makkelijk, was ook nog geen 2 km enkele reis, alleen moesten we wel een bergje over.

Gelukkig hadden ze bij dat strand een terrasje. Dus toen we daar weer opgedroogd waren zijn we op het gemak terug gelopen.

Uurtje of half 7 was dat. Na 6en was het best te doen om evt over die stadsmuren te lopen ook werd er gezegd. Hm hm...alleen was het vandaag om half 7 nog net zo heet als om 3 uur. Trappen we mooi niet in 😉

Morgen gaan we eens kijken of het ons lukt om met de bus bij de oude stad te komen. We bereiden ons voor op vooral veel zweet🥵😂 veel terrasjes in de schaduw en veel water. We gaan het wel meemaken.

1. Rina:
    2 juli 2019
    Joo, meemaken en genieten, da's het belangrijkste. Veel plezier (en minder zweet 😁) nog ff!