3 juli Dubrovnik stadsmuur

3 juli 2019 - Dubrovnik, Kroatië

Na een heerlijk ontbijt zijn we eens gaan bekijken of ons het ging lukken, dat hele bus gebeuren.

Flink ingesmeerd met zonnebrandcrème liepen we de 150 treden af naar de haven. Gisteravond stiekem alvast gekeken waar de bushalte was.
Ivana had voor ons 1e ritje al buskaartjes klaarliggen, dus we hoefden alleen nog maar even te wachten en in te stappen.

Zomaar in 1x gelukt!!
Heerlijk wel, zo'n overvolle bus met nu al zwetende, pakkende en stinkende mensen😅

Voordat we de muren op gingen gauw nog wat water gekocht en toen aan de tocht begonnen.
Ik keek er als ik eerlijk ben niet per se naar uit. In de volle zon, over een hoge muur en ook best nog wat pittige trappen op.
Maar me overgegeven aan het zweet, binnen 5 minuten waren we allebei al doorweekt, en af en toe áls er dan wat schaduw was daar even uitgerust.

Het was heet, de trappen waren steil, gelukkig viel het met het aantal mensen nog mee, maar het was de moeite waard! Mooie uitzichten over de stad en de zee. Vergeleken met deze oude stad, was die in Budva echt maar mini.

En met genoeg water en tussendoor een ijsje was de warmte ook oké. We hadden bedacht dat onze tip wel was om die muren in de winter over te gaan, maar we leven nog 😂🥵

Nog snel wat gegeten en besloten terug te gaan naar ons appartement. De gastvrouw had gezorgd voor koude biertjes, dus die had Jeroen nog wel in gedachte 😉

Morgen gaan we terug om door het oude stadje te lopen en wat winkeltjes te kijken.
Voor nu zitten we weer fris en relaxed op het binnenplaatsje met een biertje, sapje (verschil moet er zijn he😉), chipje en een boek.