29 juni Skadar nationaal park

29 juni 2019 - Budva, Montenegro

Skadar National Park, vlakbij ook weer. En om er gewoon heen te rijden was weer eens te simpel natuurlijk 😉
Dus Jeroen had een mooi rondje gevonden op internet.

Virpazar was de eerste stop. Daar vielen we meteen in de chaos van parkeren, overal auto's en mensen.
Maar één man sprak ons aan en vertelde dat we daar wel mochten staan als we bij hem een boottochtje op het meer boekten. De prijzen zijn hier in vergelijking met andere vakanties, om je kapot te lachen en om nou alleen maar in de auto te zitten hadden we ook geen zin in. Dus welja, als we eerst nog even konden eten dan wilden we wel mee.

Gelukkig geen volgepropt bootje, maar 2 andere stellen om het bootje te delen. En een lekker dakje voor de schaduw!
Bijna 2 uur hebben we rond gevaren op het grootste meer van de Balkan.
Super mooi met de bergen als achtergrond! Kei veel vogels en waterlelies.

Na dit tochtje gingen we verder aan ons rondje. Meteen na Virpazar moesten we de hoofdweg af, en je snapt...bergweggetje, weinig plaats om elkaar te passeren, maar gelukkig ook weinig verkeer. Wel mooie uitzichten, dat dan weer wel.

Op weg naar het pavlova strana uitkijkpunt. Volgens de foto's net zoiets als de horse shoe bend in Amerika.
Zomaar in 1x gevonden! (Al was er dan ook maar 1 weg, maar met ons weet je het nooit 😂)
Mega heet op die berg!!!
Onderweg spotte ik nog een slang....alleen net te laat om Jeroen nog te kunnen laten stoppen.....
Slang! Slang! ........ bonk...bonk.....oh nu niet meer denk...😱😅 arm beest. Maar Jeroen had bedacht dat nu de vogeltjes tenminste weer wat hadden om te eten.
Oh en een hert! Een kleintje, met z'n moeder😍 (deze doen het nog hoor🙈)

Vanaf het uitkijkpunt de navigatie ingesteld terug naar het hotel.
Geloof het of niet, maar we moesten een nóg smaller weggetje in. Goed of niet, draaien konden we toch niet dus maar gewoon rechtdoor.

Toen we bijna bij de hoofdweg waren stak er een schildpad over!!! Het lijkt wel allemaal verzonnen😂 maar gelukkig hebben we de foto's nog! Ja behalve van die slang dan.
Beestje aan de kant gejaagd en door naar de hoofdweg.

Vanaf hier waren we zo terug!
Het was even een tocht maar absoluut de moeite waard!!!

Morgen een dagje strand en maandag een ochtend naar nog een ander klein plaatsje in de buurt.

1. Rina:
    30 juni 2019
    😂😂😂
    Gelukkkig zijn schildpadden heel snel... 😁
  2. Rina:
    30 juni 2019
    😂😂😂
    Klinkt weer geweldig.
    En gelukkig zijn schildpadden heel snel... 😁